jaja ja ja ja ja


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÖÖÖta de är...alla tre faktiskt =)

Min Mia tog hål i öronen igår =) Hon blev så "stor".

På guld och gåvor var det 5 års gräns, visst.

Kram eva

2011-03-09 @ 21:24:11
Postat av: Lina

ha ha ja det var så då...roligt att Engla får fram sanningar ;-p Funderade på om det kanske var åldersgräns...vet ju att endel gör det på små bäbisar men de kanske gör det privat. Hon får väll härda ut ett år till annars :-p (Är ju lite rädd att hon ska ångra sig efter ett hål...hi hi)

2011-03-09 @ 21:37:32
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: susanna

Jag är nog lite gammaldax när det gäller att ta hål i öronen på små barn. Tycker att barnen ska vara så stora så att dom själva kan ta hand om det, tvätta m.m.

Tycker det är hemskt att se små bäbisar med hål i öronen, dom är ju barn, inte små vuxna. Lätt att fastna i kläder m.m. när man tar av och på tex. Finns ju även risk att de får en allergisk reaktion, ska man som förälder "ångra" sig för att man var så dum att låta sig övertalas av ett barn som inte förstår konsekvenserna..

Men detta är ju upp till var och en :) Är glad att jag själv fick ta det beslutet när jag var 15 år ;)

2011-03-10 @ 17:21:56
URL: http://mammasusanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Frågade expediten som tog E´s hål om allergiska reaktioner, om det var lättare att få det ju yngre man är när man tar hål eller så, men det spelade tydligen ingen roll om du var 5 eller 15 år när du tog hål, så länge du använder "äkta" örhängen. Alltså är det upp till dig som förälder att se till vad som sitter i öronen på barnen- oavsett ålder. Det som framkallar allergier är billiga örhängen som finns i många kläd affärer m.m.

Just där vi var å tog hål hade de 5 års gräns för håltagning för det är oftast då som de börjar få en egen vilja o medvetenhet. Det hände att det kom in föräldrar med små bebisar, blev rena brottnings matchen för att få det gjort, därav åldersgränsen då.

Men sen är det självklart upp till varje förälder om de ska låta sig "övertalas" till det, för det ska ju skötas, tvättas å så, det är ju nått man inte fixar så bra när man är liten såklart.

E var iallafall fullt medveten om vad hon gjorde, hade till 100% bestämt sig själv för att hon ville detta. Trots tårar vid första hålet ville hon ha ett hål i det andra örat oxå. (annars var det vanligt att de inte vågar ta det andra hålet, det känns ju trots allt)

Som sagt; upp till var o en...



(Det finns 2 salonger till i stan som tar hål i öronen, Sköna Rum och Gossip, där kanske det inte är nån åldersgräns!?)



Allt från MIG!

Kram på sä...

2011-03-14 @ 14:25:26
Postat av: Lina

ha ha ha ja jag sa till Engla idag: Du vet man kan inte ändra sig efter ett hål...:-p Engla: det gör jag inte! Jag: Men det gör jätte, jätte ont! Engla: Jag vill :-p

2011-03-14 @ 21:51:24
URL: http://absolutlinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback