hello 2011


Kommentarer
Postat av: Fia

Det är intressant det här med genus på många olika sätt. Jag tycker att det är intressant för att det finns så många olika aspekter utav det. Har till och med läst en hel termin med genusvetenskap som ingår i mitt block med samhällskunskap. Jag tycker att det är superintressant. :) Klädfrågan är lätt att diskutera och lätt att ta på och det är väl därför den syns så mycket, dessutom gör den att folk reagerar. Det är något som alla kan ta till sig och som alla kan relatera till på något vis.

2011-03-02 @ 08:22:35
URL: http://lusth.org
Postat av: Lina

Ja det är intressant, innan jag fick barn så var jag 100% säker på att jag aldrig skulle klä min eventuella flicka i rosa och min eventuella pojke i biltröjor. Nu tycker jag att kläderna är ganska dumt att hänga upp sig på. Nog är det bättre att gå djupare på det verkliga problemet, att vi idag 2011 på vissa steg går tillbaka i utvecklingen med vårdnadsbidraget, rutavdraget osv :-O Skrämmande! Tycker det generalliseras mkt i debatten på bloggar/forum/tidningar och det verkar som att majoriteten av pojkarna är busar som härjar och majoriteten av flickorna blyga och osynliga.

2011-03-02 @ 10:48:57
URL: http://absolutlinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback