klass samhället?


Kommentarer
Postat av: Fia

Väldigt intressant. Jag tycker att det är jättehemskt nu när min Robin är åtta år och det är så himla viktigt med vilka leksaker man har och vad man har för kläder och vilken stil man har.



Robin råkar vara en kille som är uppfostrad i sann genusanda. Vilket innebär att han gillar rosa, han är påverkad av min sambo som har långt hår och vill därför ha det han också vilket i sin tur leder till att han behöver ha hårband för att håret inte ska hamna i ansiktet när han äter och skriver och sånt, han har en lila cykel, använder nagellack ibland när han vill och är en liten polis som anser att rätt ska vara rätt och fel ska vara fel, han leker mer än gärna med tjejer och har både typiska flick och pojkleksaker/filmer/böcker hemma. Allt detta på hans eget bevåg. Han sticker ut lite men åt fel håll vilket gör att han ibland råkar illa ut. Tack och lov så har han väldigt bra kompisar som tycker om han för den han är men det är en svår balansgång att gå på märker jag. Å ena sidan vill jag att han ska få vara sig själv och å andra sidan så ångrar jag mig att jag inte uppfostrade han till att vara lite tuffare. Sen är det klart att jag hellre vill att han är sig själv än någon annan faktiskt. Det är ju det viktigaste.

2010-05-20 @ 08:53:57
URL: http://lusth.org
Postat av: Maya

Det borde inte vara så men nog ser man klassskillnad

2010-05-23 @ 20:56:41
URL: http://mayasblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback