snart nytt år


Kommentarer
Postat av: Susanna

Ja tack till gemensam ekonomi!! Då behöver man inte fråga om 20 kr till fika ;) Här hemma är det gemensamt, vi lever ihop och har barn ihop och planerar att leva tillsammans många år framöver, varför då ha delad ekonomi?? Förklara för mig??

Vi lever i ett!! ;)

2010-12-07 @ 22:11:34
Postat av: Lina

Men då om något måste man ju be den andre om 20:-!!! Eller? Jag vill ha mina pengar, kunna köpa saket utan att rådfråga eller be den andra om lov:-P Sedan har vi ju gemensamt för räkningar, mat, sparande osv. Men gemensamt ego konto hade inte funkat för vi prioriterar så olika där

2010-12-08 @ 09:59:29
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Susanna

Haha, nej du. måste inte rådfråga om 20 kr :) Finner jag något som jag vill ha, så köper jag det, samma gäller ju Ted. Men oftast går ju allt till oss ändå i slutändan.. Det går ju till oss, vårat hushåll. Visst kanske jag äter ute någon gång eller fikar, det gör inte Ted, men han snusar istället. Så oftast så går det ju jämt upp. Och skulle jag lägga mer pengar på "mig" ena månaden så blir inte Ted sur för det. För nästa månade så kanske det är han som behöver något. Det är våra pengar här hemma, inte mitt och ditt! Lixom allt annat, det har vi ju tillsammans, så varför dela på pengarna?? Det är ju trotts allt "bara" pengar. ;)

2010-12-08 @ 22:12:52
URL: http://mammasusanna.blogg.se/
Postat av: Lina

Mmmmm instämmer inte men bra att det funkar för er:-D

2010-12-09 @ 08:24:05
URL: http://absolutlinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback