sprutveckan


Kommentarer
Postat av: Fia

Du ska se hur rörigt det är här. Dels så finns det knappt någon information att få om man inte får hem NerikesAllehanda varje dag och kollar kommunens hemsida. Sedan ändrar de sig hela tiden. Vart och hur och hur många gånger verkar ändras flera gånger om dagen. Skitirriterande. Vad jag har förstått så är vaccinet slut i länet nu ändå men det vet jag inte om det stämmer om jag inte kollar in hemsidan.



Jag har tänkt vaccinera mig av många anledningar men det känns inte så jättekul måste jag säga. Det känns heller inte kul att nu sprids skiten jättesnabbt just i Örebro där vi bor och jag vill inte bli sjuk, jag lär väl knappast dö eller bli allvarligt sjuk men jag vill bara inte bli sjuk och jag vill inte bli sjuk och sedan bli tvungen att ta hand om en sjuk sjuåring för blir jag sjuk så lär ju han bli det också. Vilket sen slutar med att jag får ta hand om min sjuka sambo och i sista slutänden så ligger jag efter i plugget och sambon får mindre pengar och då vet jag inte hur vi ska klara oss... Så ja jag blir gärna vaccinerad även om just nålar är en av de största fobierna jag har efter getingar.



Jag tycker att det är sjukt dålig stil att man inte kan få information lättare och att allt ska vara så himla rörigt. Jag stör mig sjukt mycket på det.

2009-11-08 @ 22:16:18
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: susanna

Jag tycker inte att man blir annat än förrvirrad runt detta med sprutan, skulle inte ta den, men hade 2 riskfaktorer så jag gjorde det ändå. Och något dom glömmer bort att säga när dom ger sprutan är att man inte ska ta panodil eller alvedon om man får feber av den, för då hämmar det sprutans effekt. Är allt för mycket styr runt denna spruta.. Tror att det blivit lite för mycket hysteri runt detta..

2009-11-09 @ 10:24:36
URL: http://mammasusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback