När sakfrågan blev ett minne blott


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag känner lite som du och tycker att det liksom spårat ur. Särskilt när jag känner att jag mår fysiskt illa när jag läser Monicas blogg och framförallt kommentarerna... Jag tror att jag ska lägga ner på riktigt faktiskt och till och med sluta läsa den skit som sprids. Men det är svårt, det är vanebildande och när det händer något nytt i media så vill man ju trots allt ha alla fakta i ryggen så man vet vad som händer liksom... Jobbig situation. :) Hoppas dotter din blir frisk och kry. Kram

2009-01-25 @ 20:40:15
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: Lina

Fia: Precis...man har hamnat i en kluven situation. När folk går över gränsen blir man orolig...idag klagade tom en person på FL eller om det va i Monicas blogg att Liza skrev sin krönika om mobbning. hum

2009-01-25 @ 20:49:58
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Edina

Hej! Är du trött på alla som bloggar om vilka stövlar som är inne i vinter, eller hur många fransar som skall finnas på väskan för att DU ska vara INNE? Är du trött på att läsa om vilka äpplen som är bäst att svälta ihjäl sig med till frukost, för att man ska bli så smal som möjligt? Eller är du helt enkelt ute efter att läsa om en människa som lever ett helt vanligt liv, skriver öppet om alla bekymmer och lyckliga stunder, som du kan känna igen dig hos? Någon som svarar på allt du skriver och frågar om, utifrån sina egna erfarenheter och åsikter, på ett mänskligt sätt? Klicka då in dig på min blogg.. Om du som jag, hyser all respekt mot de kända bloggerskorna, men är ute efter något annat att läsa om, så är min blogg något för dig. En jordnära blogg skriven av en jordnära person! Hoppas du klickar in dig till mig! / Edina Voloder

2009-01-25 @ 21:02:54
URL: http://edinavoloder.blogg.se/
Postat av: Edina

Självklart Aerosmith! Underbara, visst?

2009-01-25 @ 21:26:17
URL: http://edinavoloder.blogg.se/
Postat av: Edina

hehe, och jag som 17-åring önskar dock att jag var ung för länge sedan:)

2009-01-25 @ 21:42:02
URL: http://edinavoloder.blogg.se/
Postat av: Daddy

Hittade din blogg via din kommentar på min och har läst vad du har skrivit. Jag tycker en del är befogat, men det som slår mig är att du likt många andra LM anhängare vill trivialisera detta. Detta är inte en debatt som handlar om vilken hylla boken ska stå i. Dessutom är mobbningen om man nu ska tala om en sådan mer riktad mot Monica som får ta emot rena dödshot. Den här debatten är den viktigaste vi har haft rörande jämställdhet i Sverige någonsin. För mig är jämställdhet detsamma som rättvisa. Fru fortunas vågskålar skall väga jämt. Men det gör dom inte. Män döms hårdare för samma brott. Män förlorar vårdnaden om sina barn i över 9 fall av tio då det uppstår en tvist. (7200 st) förra året. Trots att forskarna släpper rapport på rapport på de katastrofala följderna för ett barn att tvingas skiljas från en älskad förälder så verkar det vara ett övergripande mål för Marklund. Att det är det för ROKS, Winberg, Bodström m fl vet vi ju. Är detta jämställdhet? Gömda har sålts i över 700 000 exemplar. Den har ändrat lagar i Sverige som har skadat många oskyldiga barn och vuxna. är det inte viktigt att vi kommer till sanningen i den här frågan någon gång, eller kan det vara så att du redan har den improgrammerad i sinnet? Själv vill jag veta hur sanningen verkligen ser ut. Vem slår, vem blir offer, Hur ofta sker det? Sedan skall man vara fösiktig med statistik. Nyligen blev en ung man dömd för 300 fall av våldtäkt mot sin sambo. Dom hade left ihop i 2 år och fått barn varpå hon anmäler honom för 500 fall av våldtäkt. Han lyckas bevisa att han har alibi för 200 av dessa fall, men döms alltså till fängelse för de övriga 500 fallen. Låter det absurt? Han blev naturligtvis av med vårdnad och umgänge också vilket är ett lika hårt straff.



Det allvarligaste här är dock att nu har ROKS med anhang (som stödde mamman) 500 fall till av våldtäkt i statistiken som dom kan vifta med. Hur kan man försvara denna ondska?

2009-01-28 @ 13:47:58
URL: http://daddys.blogg.se/
Postat av: Daddy

Det smög sig in ett sak fel i min kommentar. Mannen blev dömd för 300 fall av våldtäkt och friad i de 200 fall han kunde bevisa sig oskyldig.



Bara det är ju märkligt. Det är ju åklagaren som skall bevisa hans skuld inte han själv som skall bevisa sin oskuld, eller hur?



Alla 500 anmälningar kommer dock med i statistiken.

2009-01-28 @ 13:53:09
URL: http://daddys.blogg.se/
Postat av: Lina

Daddy: Visst var väll det meningen tll en början. Att debatten handlade om sanningshalten i Gömda. Det var iallafall den debatt jag gick in i. En debatt som ifrågasätter kvinnor och barns trovärdighet när det kommer till sexbrott är en bitråd som är lååångt från det ursprungliga diskussionsämnet. Jag känner mig verkligen inte som rätt person att ifrågasätta huruvida en kvinna verkligen blivit våldtagen eller inte.

2009-01-28 @ 15:19:32
URL: http://absolutlinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback