denna hysteri...ang svininfluensan


Kommentarer
Postat av: Fia

Kan hålla med faktiskt. Men jag tycker det känns som en väldigt missriktad rädsla. För den rädsla som kommer uppifrån är att samhället ska stanna upp om många blir sjuka och den rädsla som folk har är att man ska dö. Jag tror inte att många fler kommer att dö än i en vanlig influensa. Sambon min är sjuk, förmodligen i grissjukan, han har 38,3 som mest i feber, ont i kropp, huvud, torrhostar och verkar ha lite tung andning men han är inte sängliggande hela dagen och verkar må hyffsat okej. Jag är inte rädd för att han ska dö idag. Igår var jag lite orolig men är det inte värre än så här så är det ju lugnt.



Det är klart att man blir orolig för sonen och lite för min egen skull men jag är inte livrädd faktiskt.



På sätt och vis så ska det bli väldigt intressant att se hur det kommer att bli, hur många som kommer bli allvarligt sjuka och hur många som kommer dö. Om det verkligen kommer slå ut hela systemet som man är orolig för...

2009-09-06 @ 22:47:03
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: Sarah

Ja, jag håller med till 100 %. Jag är så trött på tjatet nu, man ska vara rädd för ALLT! Man får inte ens hälsa på varandra nu för tiden!!! Blä, man kan ju lika gärna dra täcket över huvet och sova sig igenom allt! ( influensan alltså) :-D

2009-09-07 @ 19:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback