Hur ska jag klara det?


Kommentarer
Postat av: Fia

Jadu tänk om man kunde bli smal och smärt över en dag. Själv sitter jag här med minst 27 kilo för mycket och önskar att det kunde gå över en natt.



Kanske skulle vi utmana varandra. Men hur vet jag inte. :) Köp något grovt gott bröd med fullkorn eller om det är något annat korn i som är bra så lovar jag att du inte orkar äta lika mycket. För det är där jag har problem, börjar jag äta mackor så är det svårt att sluta... Ja sen har jag en miljon andra laster också tyvärr och det gör ju inte saken lättare för mig. Hehe.

2009-02-15 @ 19:21:46
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jag gick ner 7kg med hjälp av GI nu i somras. Först åt jag inga kolhydrater i 5v och gick ner 2kg. Sedan åt jag en skiva rågkuse/dag, mycket ägg, kyckling, dessertostar och lite kolhydrater till en måltid/dag. Det kunde vara en potatis eller lite ris, eller gryn. Mycket kött och mycket grönsaker. En frukt/dag. En promenad/dag på ca 30-45 minuter. Det var allt. Kilona rasade och jag mådde mycket bättre! Jag är fortfarande inte nöjd, men det beror nog mest på att magen är så sladdrig. Efter graviditeterna antar jag...

I alla fall. Att du äter mycket fett är viktigt när du drar ner på kolhydraterna. Inga light-produkter och så klart inget socker. Lycka till! Om du undrar något är det bara att höra av dig!

2009-02-15 @ 19:36:09
Postat av: Lina

Maria: Det lät lovande! Jag hoppas att det kommer funka nu...lider ju dock också, tyvärr av slapp/sladder mage:-( Den får man väll leva med...





Fia: Jag kan lägga till dig på msn om du använder det?? Kan vi prata mer direkt?

2009-02-15 @ 20:06:11
URL: http://absolutlinan.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis som du försöker jag gå ner i vikt och två tips jag har, om du verkligen vill äta pasta eller potatis eller bröd då coh då, är följande:



-Pasta och bröd gjort på dinkelmjöl

-kokt potatis, fast sort, låt det svalna, sedan kan du värma upp den i gen, processen minskar på kolhydrater.



väldigt väldigt väldigt viktigt är det att också röra sig. Vet att det känns jobbigt, men det gäller att förbruka mer kalorier än intaget av kalorier.



Lycka till!

2009-02-15 @ 23:45:27
Postat av: Fia

Lägg till mig du. :) Du har väl min mailadress så det är inga problem för mig.

2009-02-16 @ 00:18:07
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: Lina

Linda: Tack för tipsen:-)



Fia: Då ska jag lägga te dig bums:-P

2009-02-16 @ 07:24:36
URL: http://absolutlinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback